mystorieaboutJB DEL 10

Men mina tankar kunde inte släppa henne, släppa den dära tjejen jag en gång hade träffat i Sverige, den dära vackra tjejen som hade blivit min OLLG, den där tjejen som jag hade hållit i handen medans vi såg på TV.
Den dära tjejen som allting kändes så bra med.
Tillslut så lyckades jag somna, och jag drömde att det var vi två, bara vi två...

Justin perspektiv:
Jag vaknade av att mamma kom in i mitt rum och väckte mig.
- Godmorgon älskling! Sa mamma.
- Godmorgon, mumlade jag.
Jag klev upp ur sängen och gick till min väska med mina kläder och tog på mig det första bästa jag hittade.
Sedan gick jag och åt frukost som mamma hade gjort färdigt.
Jag tröck i mig lite flingor och en macka och drack ett uppfriskande gott glas jucie.
Sedan gick jag och fixade mig iordning och borstade tänderna sedan satte jag mig vid TV'n och glodde.
Jag tänkte, varför kändes det som om det var något speciellt som jag skulle göra idag?
Jag tänkte ett väldigt långt tag tills jag kom på det!
- SARAH! skrek jag ut. Vi skulle ju till sjukhuset och hälsa på Sarah!
- Ja, gör dig färdig så åker vi sen. Sa mamma.
Jag gjorde mig helt färdig och sedan hoppade jag in i bilen.
Det var en ganska lång bit till sjukhuset så jag satt och blundade tills jag kom på att jag kunde köpa en present till henne påvägen dit.
- Mamma, kan vi stanna vid en presentaffär? sa jag.
- Jo visst, vad ska du göra där? Svarade mamma.
- Jag tänkte att jag kunde ha med mig något fint till henne.
- Okej, vi far in till stan så får du köpa något.
När vi var framme i stan så sprang jag direkt till den bästa presentaffären jag visste.
Jag kollade runt i affären ett långt tag tills jag såg alla smycken som var en liten bit bort.
Jag gick dit och kollade på alla smycken, gud vad dom var fina tänkte jag.
Jag såg att det fanns en skylt där det stod att man kunde välja en text som det skulle stå på ett jätte fint silver halsband så jag gick till kassan och bad dom göra ett med ett hjärta på där det stod : One Less Lonley Girl innuti hjärtat.
Jag fick vänta i en timme tills halsbandet vart klart och jag fick det i en liten guldask.
Jag betalade och sedan sprang jag ut till bilen.
- Det tog länge. Sa mamma när jag hoppade in.
- Ja, jag gjorde ett speciellt halsband till henne. Svarade jag.
Jag satt helt tyst hela vägen till sjukhuset och försökte att klura ut hur hennes min skulle se ut och om hon skulle gilla det.
När vi kom fram till sjukhuset så gick vi in och vi fick följa med en sjuksköterska till hennes rum där hon var.
Mamma satt utanför rummet och väntade medans jag gick in till henne.
När jag öppnat dörren och klivit in så ser jag henne ligga där, så söt hon var, tänkte jag och små log för mig själv.
- Hur är det? frågade jag när jag kommit fram till henne.
- Det är väl sådär, det gör ganska ont. Svarade hon.
- Jag har en liten present till dig, sa jag.
- Va har du? tack så mycket. Sa hon och jag såg hur glad hon blev.
Jag gav henne den fina guldasken och sa:
- Den är ganska speciell, lika väl som du är.
Hon öppnade asken långsamt och jag såg hur glad hon blev.

Kommentarer
Postat av: Julia s

När Kmr nästa?????

2011-01-23 @ 09:08:27
Postat av: hon den där

fortsätt skriv era bajskorvar! ;)

2011-01-28 @ 16:55:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0