mystorieaboutJB DEL 4

Efter ett tag så hörde jag några småfnitter och svagt skrik och jag vände mig om, där var Rebecka och Yasmin. Dom fick också en kram av Justin och vi satt och pratade. 
Det kändes ganska läskigt, för han tittade på mig, länge, han mötte min blick hela tiden, och han log mot mig, det kändes så speciellt.
Det blev sent och vi vart tvungna att gå och jag fick en till kram av Justin, och han följde med oss ut en bit. 
Innan jag hoppade in i taxin som skulle ta oss tillbaka till ho tellet så stoppade han mig.
- Vi kanske ses nån dag, sa han till mig och log.
Jag log tillbaka och nickade.
Sedan kramade han mig igen och jag hoppade in i taxin.

Det här var den bästa kvällen i mitt liv och jag kunde knappt tror att det var sant och sen så hade jag aldrig direkt kunnat tänka mig att Justin skulle säga till MIG: vi kanske ses nån dag!
och det hoppas jag verkligen att vi skulle göra.
- Jag tror han gillar dig, sa Yasmin och började små fnittra.
- Nä det tror jag inte, svarde jag lite blygt och log.
- Men det tror jag, sa Yasmin envist.
Jag började gå där ifrån och gick ut genom dörren och sedan ner till reception och hämtade handdukar eftersom att vi bara hade fått en, när jag stod där nere så ser jag han komma alltså självaste Justin Bieber, inte så konstigt eftersom vi tydligen bodde på samma hotell (eller vi måste ju göra det eftersom Kenny var här), jag vinkade, och jag såg att han såg mig men han gjorde inget och istället så fortsatte han bara att gå och kolla ner i marken.
Jag gick upp på mitt rum igen och la mig i sängen och satt på platt tv:n,dom visade på tv:n från JB´s konsert och där såg jag att jag satt mitt på scenen på en stol med en stor bukett röda roser och så exakt när han kom nära mig så att våra näsor nuddades så hade dom filmat när bild.
Jag hoppas verkligen inte att mamma och pappa skulle sitta och kolla på tv just nu för det skulle var ganska pinsamt, fast ändå inte.
- Ska vi gå och kolla om vi hittar spa avdelningen?, sa Yasmin
- Visst, det kan vi väl, sa jag och log.
Vi åkte först en våning upp och sprang runt och kollade om den var på den våningen men de var det inte, sedan åkte vi till sjunde våningen och då kom jag på att det var ju hit upp Kenny hade åkt efter att han hade stått vid 3ans våning och pratat med någon en bit från ismaskinen.
Vi sprang runt ett tag på våningen och tillslut så hittade vi spa avdelningen så vi sprang in och hoppade i bubbel poolen.
Vi snackade om en massa lustiga saker, killar och.. ja Justin Bieber.
- Men allvarligt Sarah gillar du Justin?, sa Rebecka helt plötsligt
- Jag har ju redan sagt nej och jag känner han ju knappt, har ju bara pratat med han och så i någon timme, så kan vi inte prata om något annat nu?, sa jag och började tänka på när jag mötte han nere vid receptionen tidigare idag.
Efter ungefär en halv timme så gick jag upp ur bubbelbadet och kollade på min mobil, jag såg att jag hade fått ett sms så jag sprang till handduken och torkade mina händer och sprang sedan tillbaka till mobilen och läste sedan smset där det stod:
Hej gumman!
kollade nyss på tv:n när dom visade från koserten, tyckte att det var ganska konstigt eftersom att det var en tjej som såg exakt ut som dig som satt mitt på scenen och höll i röda roser i handen när Justin sjöng för henne undra vem det var? hahaha nä jag skoja, vad gullig du var, men ha inte så mycket smink nästa gång.

jo, juste din farmor ligger inne på sjukhus och har cancer dom tror inte att hon kommer klara sig.

Ring om du har tid sen så kan vi prata lite.
Många kramar från mamma & pappa <3


Jag kände att tårarna började strömmade ner för min kind, nej det fick inte vara sant, min farmor, hon hade funnits där för mig mycket när jag hade gått igenom svåra tider, och nu fanns inte jag där för henne.
Jag sprang ut genom dörren och var påväg till hotellrummet när jag såg att Justin gå där påväg mot hissen.
Han frågade vad som hade hänt när jag sprang förbi han men jag brydde mig inte om han och fortsatte att springa ner till rummet.
Varför skulle han bry sig om mig? Han hade ju ändå ignorerat mig nere vid receptionen så då kunde han väl fortsätta med det, tänkte jag.
När jag kom in till hotell rummet så gick jag och la mig i sängen och grät, jag tror aldrig jag hade gråtit sådär mycket, allting var bara skit just nu.
Jag somnade gråtandes och glömde helt bort att ringa mina föräldrar, det här hade förstört hela dagen, kanske till och med hela resan.

Justins perspektiv:
Undra vad som hade hänt med Sarah, varför var hon så ledsen, och varför stannade hon inte? tänkte jag medans jag gick till hissen.
Jag såg Yasmin och Rebecka komma gåendes så jag stannade dom.
- Vad har hänt med Sarah? sa jag.
Först fick jag inget svar eftersom dom bara stod och glodde på mig.
Sedan svarade dom;
- Va, Sarah, ja vi undrade nyss vart hon tog vägen.
Jag förklarade att hon hade kommit springandes och gråtandes och att hon bara hade ignorerat mig när jag hade frågat vad som hade hänt.
- Ojdå, tänk om något allvarligt har hänt, vi kanske borde skynda oss ner till hotellrummet? sa Yasmin till Rebecka.
- Ska du följa med? frågade Rebecka glatt.
- Nja. Jag hinner inte, vi far från Stockholm om bara några timmar tillbaka till Atlanta, svarade jag.
Sedan gick vi in i hissen och dom klev av på 5ans våning och jag fortsatte att åka ner till 3ans våning för att hämta is.

Sarahs perspektiv:
Jag vaknade av att Yasmin och Rebecka kom in och smällde i dörren.
- Vad har hänt? halv skrek nästan Rebecka medans hon kom springandes mot mig.
Jag orkade inte svara först men efter att hon tittat på mig ett tag som ett frågetäcken så svarade jag;
- M..mmm.mmin farmor kommer d.ddöö fick jag fram.
- Nemen gud! sa Yasmin och sprang fort fram och kramade mig.
Det var skönt att veta att man hade vänner som brydde sig i alla fall.
Efter att jag hade visat smset till dom och vi hade pratat om det ett tag så kom jag på att jag skulle ringa mamma och pappa så jag ringde dom.

Samtalet:
- Hej älskling! Svarade mamma efter bara en signal.
- Hej mamma! Svarade jag och försökte att låta lite glad.
Sedan frågade hon hur jag mådde och jag förklarade hur det var och det där om Justin.
- Jag har en liten, eller liten och liten då men, en  överraskning åt dig sen gumman när du kommer hem. Sa mamma glatt.


Så vad tror ni händer? vad tror ni det är för överaskning hon får?
Och vad hände med Justin? Hann dom inte säga hejdå ens?

Kommentera så skriver vi mer! :)

Kommentarer
Postat av: Whatsmyname

SKRIV MER!!!!!!! ÄLSKAR DEN <3<3

2011-01-12 @ 22:15:30
Postat av: sanna

SHIT! jag gillar värkligen den här novellen!

2011-01-13 @ 18:55:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0