mystorieaboutJB DEL 1

- Snart är vi framme i stockholm! ropade Rebecka ut så det måste ha hörts över hela tåget.
- Ja, bara 8 timmar kvar suckade Yasmin.

Sarahs perspektiv:
"Bara" åtta hela timmar kvar. Hur kunde tiden gå så sakta när man åkte tåg.
Om åtta timmar skulle vi vara framme i Stockholm, huvudstaden, då skulle vi åka till hotellet, packa upp våra saker och sen så skulle då i alla fall jag sova!
Tiden gick så sakta som den bara kunde just nu.
Jag låg i sängen högst upp i tågkupén och tittade upp i taket och bara tänkte.
Det var första gången jag for så långt bort utan mina föräldrar eller någon annan vuxen som följer med, första gången i mitt liv jag skulle på en konsärr, första gången i mitt liv jag skulle få bo på hotell med bara mina bästavänner. Kunde det bli bättre?
Jag försökte somna, klockan var trots allt 4 på natten men det var svårt.
Jag kunde inte släppa tanken jag hade, att jag var påväg till Stockholm, för att se JUSTIN BIEBER live!
Sen slocknade mina ögon och jag hörde Yasmin säga
- Sarah,Sarah,vakna vi är framme snart,upp och hoppa lilla loppa.
Jag kollade ut genom fönstret och såg att vi var i Uppsala och då visste jag att det var sant, det är inte så långt kvar till stockholm.
- Vad ska vi göra sen då?,sa Rebecka.
- Lungna ner dig ,sa jag och Yasmin på samma gång.
- Först och främst måste vi komma fram och sen packa upp alla saker sen får vi se vad vi hittar på,sa jag.


Nu var vi framme och vi tog taxin till hotellet och när vi kom till receptionen så fick vi nyckeln direkt till hotellrummet. 
Vi sprang in i hissen med våra väskor och tröck på våning 5, det var där vi bodde. 
När vi kom in till hotellrummet så stod alla och gapade och sen skrek alla och vi kollade på varandra och sen sprang vi runt och kollade det var helt gudomligt jag hade aldrig i hela mitt liv sett ett sådant fint rum.
Det fanns två stora (och då menar jag verkligen STORA) dubbelsängar, en platt tv och ett ursnyggt badrum!
Vi hade även en ganska stor balkong där man såg ut över globen. Globen där Justin Drew Bieber skulle vara.
Det kunde verkligen inte bli bättre.

- WOW sa vi alla samtidigt.
Vi packade upp våra saker, paxade sovplattser och fixade till oss lite sen tog vi hissen ner till resturangen för att äta frukost/lunch.
Hela hotellet var rena lyxen, jag hade aldrig sett något så fint hotell innan.
När vi kom in i själva resturangen kunde jag knappt tro mina ögon.
Det var ... fantastiskt, otroligt, det gick inte att beskriva med ord.






De var första delen av berättelsen, skriv gärna vad ni tyckte och om ni vill höra mer av den, vad ni gillade och inte gillade och sånt.
Det var ganska kort men vi ska försöka att göra dom lite längre.
Kommentera om ni vill höra mer! :)

Kommentarer
Postat av: BIEBER NOVELLER :)

Hotellet ligger i Uppsala men konserten i Sthlm? Varför inte bara ta ett hotell i Sthlm..? Och föressten, hur kunde Sarah se Globen om hon är i Uppsala? ;S Lite sjukt.. Läs gärna mina noveller. :)

2011-01-11 @ 18:21:44
URL: http://biebernoveller.blogg.se/
Postat av: amanda

Dom var ju i stockholm, men dom förstod att det inte var långt kvar när dom var i uppsala! ;)

hehe,



Det var jättebra, fortsätt skriva! <3 :)

2011-01-11 @ 20:32:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0